donderdag 28 januari 2016

Education Cities, collaborations all over the world

Maandag 25 januari hebben we Yaacov Hecht, grondlegger van Education Cities, en collega Ojas Waldman mogen verwelkomen in een prachtige Expert Meeting in de Beurs van Berlage. 

Een hoogtepunt in alle ontwikkelingen sinds in 2009 HARTverwarmendWijs ontstond! Ik startte deze stichting uit mijn eenzaamheid en mijn innerlijk conflict over hoe ik met mijn leerlingen om diende te gaan en hoe ik dat zelf zag. Ik was niet alleen! HARTverwarmendWijs groeide uit tot een veelzijdige community met HARTverwarmende activiteiten om de kinderen en volwassenen van deze tijd te bedienen.

De laatste jaren kregen we steeds meer meldingen van wanhopige ouders met een thuiszittend kind. We besloten het Expertisecentrum voor ouders van thuiszitters te bouwen. Dat doen we nog steeds, het centrum ontwikkelt door, we worden steeds professioneler. Het aantal verhalen groeit, steeds meer kinderen kunnen hun draai niet meer vinden in het onderwijs. Kinderen met grote wijsheid en een duidelijke boodschap aan de wereld. Een boodschap die helaas niet voldoende goed begrepen wordt in het reguliere systeem...

We zochten een oplossing om vorm te geven aan deze boodschap, en vonden deze in de filosofie van Education Cities. Ik reisde af naar Israël en raakte enorm geïnspireerd door wat ik daar zag! Al deze mensen die samenwerken vanuit hun hoogste potentieel om bij te dragen aan de mooiste omgevingen die zij zich kunnen voorstellen, duurzame relaties die ontstaan tussen scholen, buurten, steden, provincies, en meer. No one is left behind! Na anderhalf jaar hart(d) werken krijgt mijn droom, het antwoord op onderwijs- en maatschappelijk verdriet, vorm!! Education Cities Nederland heeft haar formele statuut bestendigd op 29 januari 2016! Kijk hier naar een filmpje over mijn droom: Indi's droom

 Er is veel over te vertellen, veel om over samen te komen. We zullen meet-ups over het land gaan organiseren. Natuurlijk hopen we je daar te ontmoeten. Je kan ons vinden:



en 



Namaste, Indi





Geen opmerkingen:

Een reactie posten